dimecres, 14 de febrer de 2018

HOCATI

HOCATI són les sigles de "Hogares Calasanz de Tijuana".
Es tracta d'unes llars on els escolapis de Les Califòrnies acullen nens sense família, coneguts com a "Nens de carrer".
Un dels seus fundadors, l'escolapi Jaime Núñez, ens explica en aquest vídeo la història de l'HOCATI.
La intenció d'aquestes cases no és ser centres d'internament de nens, sinó constituir en cadascuna d'elles, una autèntica família.
En l'origen d'aquesta iniciativa i del model educatiu que es realitza, hi ha un escolapi català: Alex Garcia Duran, que va viure molts anys amb els nens de carrer als carrers de la capital de Mèxic. Inspirats en la seva experiència, es van obrir els Hogares Calasanz de Tijuana.
Els escolapis a Catalunya som coneguts per les escoles, però no es aquesta la nostra única acció. Les llars per a infants sense família, són una realitat ben present en molts indrets escolapis del món. També a Barcelona, però això ho presentarem un altre dia.
Us deixem amb el Jaime Núñez, que ens explica l'HOCATI de Tijuana, a la frontera de Mèxic, a on arriben alguns nens abandonats per la seva família, en el moment de passar la frontera cap a els Estat Units.